tisdag 29 maj 2012

Tågkaos, suck!

Det tycks vara kaos i tågtrafiken. Igen. Var och varannan dag läser man om kris och kaos, och idag är det tredje dagen som tågen till och från antingen Stockholm eller Uppsala inte går. Strömavbrott, solkurvor och jag vet inte vad. Stackars, stackars pendlare!

Och så har Uppsalalandstinget halverat antalet avgångar med flygbussen till Arlanda! Korkat. Visst, det går tåg mycket oftare och den resan tar bara en tredjedel så lång tid som bussen - men vad hjälper det när strömavbrotten och rälsfelen och lokfelen etc. hopar sig?

När jag åker till Luleå på torsdag väljer jag absolut bussen till Arlanda, trots att den nya entimmestrafiken inte riktigt stämmer med min avgång. Jag skulle så gärna ta ett behändigt och snabbt tåg istället, men det kan ju leda till att jag missar planet. Och då handlar det om mycket pengar som går upp i rök.

Inga kommentarer: